Salgsbetingelser

Generelt

Generelt

Avtalen
Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester i vår nettbutikk på www.slettvoll.no til levering i Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. 

Forbrukerkjøp over internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

Partene
Slettvoll Møbler AS driver og eier www.slettvoll.no, og er registrert i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 935 871 107 (MVA-nummer NO 935 871 107).

Kontaktinformasjon:
Slettvoll Møbler AS
Skaffarvegen 105
6200 Stranda

Telefon: +47 70 26 88 10
E-post: slettvoll@slettvoll.no

Nettbutikkens lager:
Postboks 6033 Etterstad
0601 Oslo

Kundeservice holder stengt på følgende helligdager: første nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, første og andre påskedag, Kristi himmelfartsdag, første og andre pinsedag, samt første og andre juledag. I tillegg er julaften, nyttårsaften, 1. mai og 17. mai stengt. 

Selger blir videre betegnet som Slettvoll, vi, vårt eller oss. Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen og vil videre bli betegnet som du, deg, din eller ditt.

Bestilling

Bestilling

Et utvalg av våre varer er tilgjengelige i vår nettbutikk som kan nås via menypunktet «Nettbutikk» i hovedmenyen. Her følger en beskrivelse av bestillingsprosessen i nettbutikken:

  1. Velg Nettbutikk i hovedmenyen.
  2. Velg ønsket kategori og produkt og legg produktet i handlekurven. Du kan frem til bestillingstidspunktet endre innholdet i handlekurven. 
  3. Når du legger et produkt i handlekurven, vil handlekurven vise på produktsiden og du kan begynne bestillingsprosessen derfra. Du kan også, når som helst, velge å klikke på ikonet for handlekurven i hovedmenyen. 
  4. I handlekurven får du oversikt over bestillingen din og hvilke leverings- og betalingsmetoder vi tilbyr. 
  5. For å bestille innholdet i handlekurven klikker du på knappen Gå til kassen. Hvis du har Min Side profil, kan du velge å logge inn om du ikke allerede er innlogget. Dersom du har lagret din kontaktinformasjon i nettleseren din, vil den autoutfylle informasjonen din. Hvis ikke, taster du inn navn, adresse, e-post og telefonnummer her. Du kan også velge å sende til en annen leveringsadresse enn din hjemmeadresse. 
  6. Gå videre ved å klikke på knappen Velg leveringsmetode. Her velger du hvilken type forsendelse du ønsker. Før du går videre til betaling må du lese og akseptere våre salgsbetingelser. Du kan også lese hvordan vi samler inn og behandler personopplysninger i vår personvernserklæring.
  7. Kontroller at bestillingen stemmer før du går videre ved å klikke på knappen Fortsett til betaling. På betalingssiden velger du ønsket betalingsmetode. Vi tar ikke kortgebyr, og beløpet trekkes først når ordren sendes fra vårt lager.
  8. Legg inn nødvendig betalingsinformasjon og bekreft deretter bestillingen ved å klikke på betalingknappen Betal. Når du har trykket på betalingsknappen er bestillingen oversendt nettbutikken og du kan ikke lengre gjøre endringer i handlekurven. 
  9. Så snart ordren er registrert i nettbutikken ser du en kvitteringside som oppsummerer ordren din. Du får også mulighet til å logge inn eller lage Min Side kundeprofil. Med kundeprofil vil du til enhver tid få oversikt over alle ordrer og tilbud fra oss, og du kan raskt og enkelt styre dine personvernsvalg. Dersom du i ordreoversikten i Min Side ser at din nettbutikksordre har status Behandles, kan det være mulig å gjøre endringer ved å kontakte kundeservice. Etter at bestillingen er levert fra lager må du benytte deg av angreretten din. 
  10. Samtidig med kvitteringssiden mottar du ordrebekreftelse på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom bekreftelsen når du mottar den og kontroller at den er i overenstemmelse med bestillingen. Har du behov for hjelp kan du kontakte kundeservice.
Betaling

Betaling

Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift og den samlede totalprisen inkluderer alle avgifter, gebyrer og leveringskostnader. Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og annen informasjon relatert til din bestilling er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer i priser og vareutvalg.

Gjennom vår betalingsformidler Adyen aksepterer vi kortbetaling med Visa, MasterCard og American Express, samt mobilbetaling med Vipps og faktura- og delbetaling med Klarna. Slettvoll lagrer ingen kortdata. All kortinformasjon lagres trygt hos vår PCI-sertifiserte betalingsformidler Adyen.

Ved betaling med kort i nettbutikken reserveres ordrebeløpet i bestillingsøyeblikket og beløpet trekkes først når ordren sendes fra vårt lager. Vi tar ikke kortgebyr i nettbutikken. Ved betaling med faktura, blir faktura til deg utstedt når varen sendes fra vårt lager. Betalingsfristen kommer frem av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Kansellering eller endring

Kansellering eller endring

Bestillinger i nettbutikken pakkes og sendes senest neste arbeidsdag for at vi skal få varene frem til deg så raskt som mulig. 

Inntil en bestilling er pakket og klar for utsending kan bestillingen kanselleres, og betalingsreservasjonen blir da oppdatert. Ønsker du derimot å endre varer i bestillingen ber vi deg kansellere bestillingen og sette en ny bestilling i nettbutikken eller hos en av våre fysiske butikker.

Levering

Levering

Et utvalg av våre varer er tilgjengelige i vår nettbutikk. Når du bestiller varer i vår nettbutikk, benytter vi Posten/Bring til å levere varene til et postkontor, post i butikk eller hjem til deg. Slettvoll har ansvaret for varene inntil varene er hentet av deg eller noen du har gitt i oppdrag å hente varene på postkontoret eller post i butikk, eller når varene er stilt til din rådighet eller noen du har gitt i oppdrag å ta imot varene på ønsket leveringssted. Dersom forsendelsen din er synlig skadet ved henting eller levering, må du anmerke det ved mottak og ta kontakt med vår kundeservice.

For at vi skal kunne levere varene må du oppgi korrekt adresse. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes forbeholder vi oss retten til å annullere ordren. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om varene er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Når du handler i vår nettbutikk kan du velge mellom følgende to leveringsmetoder:

Pakke til hentested: 
Velger du Pakke til hentested blir pakken levert til ditt nærmeste hentested som har Posten/Bring. Levering tar normalt 1-4 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Når pakken forlater vårt lager, får du sporingsinformasjon fra Posten på SMS, i e-post eller i app, og hentemelding så snart pakken ankommer valgt postkontor eller post i butikk. Glemmer du å hente pakken, vil du få en påminnelse fra Posten. Har du ikke hentet pakken i løpet av 14 dager, blir den automatisk returnert til oss. Da trekkes returfrakt på kr. 99,- fra beløpet vi refunderer deg for ordren din.

Pakke levert hjem:
Pakke levert hjem leveres på 1-3 virkedager avhengig av strekning. Når pakken er på vei, får du varsling med forventet leveringsdag fra Posten på SMS, i e-post eller i app.

I byer og tettsteder leveres pakker på kveldstid mellom kl. 17 – 21. Da ringer sjåføren 30-60 minutter før leveringen eller sender SMS. Andre steder leveres pakker mellom kl. 08 – 17. Hvis du til Posten aksepterer at pakken kan leveres uten signatur, kan pakken settes igjen etter avtale. Da går risikoen for pakken over til deg. Blir pakken din levert på postkontor eller post i butikk vil du få hentemelding og påminnelse om henting. Har du ikke hentet pakken i løpet av 14 dager, blir den automatisk returnert til oss. Da trekkes returfrakt på kr. 99,- fra beløpet vi refunderer deg for ordren din.

I forbindelse med noen høytider kan leveringstid og hentefrist være noe forlenget.

Fraktkostnader på ordrer i nettbutikken:
Pakke til hentested: kr 149
Pakke levert hjem: kr 199
Gratis frakt på ordrer over kr. 1 900

Klikk & Reserver i butikk
Utover sortimentet i vår nettbutikk har vi varer på vår nettside som du kan reservere for henting i butikk. Da velger du Reserver i butikk-knappen på produktet du ønsker og velger blant butikkene som har varen på lager. Varen holdes av i 48 timer fra du får hentemelding fra butikken. Du må motta en hentemelding fra butikken før du kan hente varene. Varer som på vår nettside er reservert for henting i butikk betales på hentetidspunktet i butikken.

Du kan også klikke og reservere hagemøbler. På reserverte hagemøbler tar butikken kontakt med deg i åpningstiden neste virkedag for å bekrefte varetilgjengelighet og å avtale betalings- og leveringsbetingelser.

Angrerett og retur

Angrerett og retur

Når du handler i nettbutikken hos Slettvoll har du normalt 14 dagers angrerett, hvor du kan meddele oss at du angrer kjøpet. Angreretten gjelder fra dagen etter du fysisk har mottatt varen. Hvis fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges fristen til den følgende hverdag. Dersom vi leverer ordren din i flere leveranser, gjelder angrefristen fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Hvis du ønsker å angre kjøpet, kan du benytte vårt returskjema som er vedlagt i alle pakker du mottar fra oss. Du kan også ved en utvetydig erklæring varsle oss på telefon +47 70 26 88 10 eller e-post slettvoll@slettvoll.no om at du ønsker å angre kjøpet senest 14 dager etter mottagelse av varen. Du må etter mottakelsen kun håndtere varene på en måte som lar deg fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på. Dersom prøving eller testing går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Dersom du angrer må du så raskt som mulig, og senest 14 dager, etter at du har angret returnere varene til oss. For raskere behandling av returnerte varer til lager ber vi om at du legger ved ferdig utfylt returskjema som følger pakken når du mottar varene. Du er ansvarlig for og må sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Spar på kvitteringen for returforsendelsen fra speditør og eventuelt sporingsnummer. Vi mottar ikke pakker som er sendt med oppkrav eller lignende.

Returnerte varer registreres på vårt lager innen 14 dager fra de ble returnert. Når vi mottar varene vil vi kontrollere de og returnere rettmessig beløp til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Returfrakten koster kr. 99,- om du benytter vår returetikett. Dette beløpet trekkes fra når vi refunderer deg for din ordre. Så snart tilbakebetaling har funnet sted vil du motta en e-post med informasjon om dette fra oss.

Følg trinnene under for å returnere varer til lager:

  1. Fyll ut returskjemaet og pakk varen og skjemaet forsvarlig i esken varen ble levert i eller tilsvarende transporteske. 
  2. Fest den medfølgende og forhåndsbetalte returetiketten på utsiden av esken. 
  3. Dekk til eller fjern den opprinnelige forsendelsesetiketten samt gamle strekkoder fra pakken.
  4. Lever inn returpakken på postkontoret hvor du hentet pakken. Husk å få med kvittering på innleveringen.

Hvis du velger å ikke benytte returetiketten som følger med ordren din, kan du organisere returen selv. Da ber vi deg sende kvittering og sporingsnummer for forsendelsen til kundeservice så vi kan følge opp forsendelsen og refundere deg for ordren når returen er mottatt og kontrollert.

Her kan du lese og laste ned vårt skjema for opplysning om angrerett: Standard skjema for opplysninger om angrerett_SLV.pdf

Her kan du lese og laste ned vårt standard angreskjema: Standard angreskjema_SLV.pdf

Reklamasjon

Reklamasjon

Ditt kjøp er av omfattet av den norske forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du enten kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen, inntil 2 år eller 5 år etter at kjøpet er gjennomført, avhengig av hvor lenge varen er forventet å vare ved normal bruk. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd. 

Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Du kan reklamere ved å kontakte kundeservice på e-postadressen slettvoll@slettvoll.no. 

For at vi best skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende: 

  1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte oss så snart du oppdager defekten.
  2. For å dokumentere defekten ber vi om at du sammen med beskrivelsen legger ved bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg ber vi om at fotoene også viser hele produktet, gjerne foran og bak.
  3. Send bildene per e-post til slettvoll@slettvoll.no.
  4. Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
  5. Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig. 

I tilfeller der du returnerer varer under en reklamasjonssak, står Slettvoll for organisering og betaling av returen. Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine rimelige fraktkostnader ved å sende varen i retur til oss. I motsatt tilfelle må du selv betale alle utgifter til transport, deriblant våre fraktkostnader til returnering av varen etter undersøkelse. Hvis du velger å selv stå for forsendelse og kostnader i forbindelse med forsendelsen, ber vi deg sende varene til:

Slettvoll Møbler AS
Skaffarvegen 105
6200 Stranda 

Merk: Det kan ikke leveres inn pakker personlig på denne adressen. Vi mottar ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.

Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje og at du får en kvittering for avsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse. Spar derfor postkvittering inkludert opplysninger om fraktkostnader samt eventuelt sporingsnummer.

Personopplysninger

Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. 

Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er over 18 år. 

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfeller.

Her kan du lese vår personvernerklæring. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via epost på slettvoll@slettvoll.no.

Tvister

Tvister

Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse i minnelighet, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet ved å fylle ut et klageskjema til Forbrukerrådet. Part i saken er Selger, dvs. Slettvoll Møbler AS. Løses ikke saken i Forbrukerrådet, kan begge parter velge å bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget. Utvalget er et domstols-lignende organ som fatter bindende vedtak med mindre en av partene bringer saken inn for tingretten innen fire uker etter forkynnelsen av vedtaket. Dersom partene ikke oppfyller vedtaket frivillig kan Forbrukerklageutvalgets vedtak tvangsinndrives gjennom namsmyndighetene.

Bli med i vår kundeklubb

Bli med i vår kundeklubb og motta eksklusive invitasjoner, unike tilbud og bli den første til å høre om hva som skjer hos Slettvoll.

Åpne chat